wtorek, 16 czerwca 2015

Plan pielęgnacji cery po narkozie.

Pamiętacie, jak we wpisie "Jak dbać o włosy po narkozie?" wspominałam o osłabionym krążeniu? Pogorszenie stanu cery, nasilony trądzik, czy też wysypka wyglądająca jak uczulenie to kolejne niechciane następstwa znieczulenia ogólnego, które mogą wystąpić w wyniku osłabienia organizmu. Ofiarą krost stałam się również i ja - jakżeby inaczej. W związku z tym, zamierzam zmienić nieco i urozmaicić pielęgnację mojej cery. Zapraszam do czytania!


DIETA 
 
Awokado. Zawiera mnóstwo jednonienasyconych tłuszczów zdrowych dla serca, a co za tym idzie - wzmacniających krążenie. W jego obecności szybkość i stopień wchłaniania przez organizm substancji - np.: antyoksydantów wzrasta. Warto łączyć je go z pomidorem, bogatym w likopen - jeden z najsilniejszych antyoksydantów zmniejszających ryzyko nowotworów i chorób układu krążenia. Ogromną zaletą awokado jest jego smakowa tolerancja wobec różnego rodzaju produktów - smakuje dobrze zarówno na słono jak i na słodko. Pinterest niemalże pęka w szwach po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła "przepisy z awokado"!


Owoce jagodowe. Zwłaszcza, że sezon na nie ruszył pełną parą! Truskawki, maliny, borówki, jeżyny, jagody - wszystkie są cennym źródłem związków dbających o naszą urodę. Warto wiedzieć, że im ciemniejszy owoc i słodszy jego sok - tym lepiej. Jeżyny są wypełnione antocyjanami - silnymi związkami antyoksydacyjnymi, które poprawiają funkcjonowanie mózgu. Dzikie odmiany borówek zawierają 26% więcej antyoksydantów niż uprawiane. Zawierają witaminę C, zwalczają infekcje zapalne.


Czarna fasola. Cenne źródło potasu, kwasu foliowego i żelaza. Posiada te same związki zdrowe dla serca i obniżające cholesterol, co czerwone wino, jagody i herbata. Czarna fasola jest najbogatsza - pół szklanki ma tę samą ilość antocyjanów, co dwa kieliszki czerwonego wina. Tuż po niej obfite w cenne składniki są: czerwona, brązowa, żółta i biała. Fasole mają niski poziom tłuszczów, zawierają białko, błonnik, żelazo i substancje odżywcze.


Papryka. Czerwona ma wysoki poziom antyoksydacyjnych witamin A i C. Tylko jedna szklanka posiekanej czerwonej papryki zawiera trzykrotną minimalną ilość witaminy C i 100% witaminy A. Zielone i żółte papryki zawierają mniej witaminy A, ale wszystkie są wolne od tłuszczu i mało kaloryczne.


Jaja. Źródło białka, 13 witamin, m.in.: A, E, D, K, B2, B9 i B12, minerałów (fosforu, potasu, wapnia, żelaza, cynku, magnezu, selenu, jodu) i antyoksydantów. Ma umiejętność stabilizowania poziomu cukru w naszej krwi.


Siemię lniane. Nasiona te posiadają najwyższy poziom lignanów ze wszystkich pokarmów. Są to naturalne związki znane jako fitoestrogeny, tłumiące apetyt i zmniejszające ilość komórek tłuszczowych. Sposobów spożywania siemienia lnianego jest mnóstwo - zmielone w blenderze lub młynku do kawy doskonale nadadzą się do płatków śniadaniowych, jogurtu lub smoothies. Siemię lniane wzmacnia odporność, paznokcie, reguluje gospodarkę hormonalną, poprawia stan cery, ogranicza również wypadanie włosów, a stosowane zewnętrznie doskonale nadaje się do zabiegu laminowania.


Orzechy i masła orzechowe. Aby mieć piękną i zdrową cerę i niespierzchnięte usta, organizm musi stale zastępować stare komórki nowymi. Zawarte w orzechach kwasy omega-3 pomagają regulować ten proces tak, że może odbywać się cały czas. Migdały eksplodują witaminą E - antyoksydantem wzmacniającym system odpornościowy. Już 40 g pistacji dziennie znacząco obniża nasze ciśnienie.

Oprócz wymienionych wyżej, w codzienną dietę włączę również oliwki i oliwę, łososia - źródło kolagenu i keratyny i tuńczyka - cennego źródła witaminy PP (niacyny).

PIELĘGNACJA
 
Wiecie, że do kompleksowej pielęgnacji mojej cery przykładam ogromną wagę. Z tego co zauważyłam ostatnimi dniami, dotychczasowa rutyna stosowana w pielęgnacji przestała spełniać swoje zadanie. Moja cera negatywnie znosi agresywne działanie pasty oczyszczającej z liśćmi manuka firmy Ziaja, więc będę musiała z niej zrezygnować. Postanowiłam również nie ryzykować ze stosowaniem emulsji z filtrem Vichy (tej w pomarańczowej tubce), ponieważ nie pamiętam dokładnie, kiedy ją otworzyłam - nie mam pewności, czy nie minęło już 12 miesięcy. W związku z tym musiałam rozejrzeć się za nowym kremem z filtrem. Padło na matujący krem do twarzy SPF 50+ od Ziaji.
 
1. Wrócę do emulsji Restoraderm z Cetaphilu, której recenzję znajdziecie klikając tutaj.
2. Tak jak wspominałam, zainwestuję w krem z filtrem, aby ochronić moją skórę przed słońcem. Jest to konieczne przy stosowaniu leków, które opiszę za moment.
3. Postanowiłam również dać szansę koncentratowi antycellulitowemu z liposomami, który opisywała wczoraj Alinarose: klik.
4. A na noc odżywię buzię kremem eko z granatem i żeń szeniem, o którym również czytałam u Alinyrose.
CIĘŻKA ARTYLERIA
 
 
O ile dwa tygodnie przed zabiegiem musiałam z leków przepisanych przez dermatolog (swoją drogą genialną kobietę - Barbara Filipowska, Zabrze) zrezygnować, o tyle w chwili obecnej chyba będę musiała do nich wrócić.

1. Metronidazol stosuję punktowo - na dzień. Moja odmiana trądziku, choć nie jest różowata, w stadiach krytycznych bardzo taką przypomina. Co do samego działania leku - nie widzę po nim spektakularnej poprawy, jednak trzeba przyznać, że fajnie złuszcza martwy naskórek.

2. Fucidin - jest to kwas fusydowy, stosowany miejscowo fajnie rozjaśnia przebarwienia po wypryskach.

3. Acnatac żel - o ten preparat pytałyście już kilkakrotnie. Ja go stosuję na noc, rozprowadzając niewielką, cienką warstewkę na całej twarzy. Co do działania - jest delikatne, konsystencja żelu jest nieco lepka, ale da się przyzwyczaić. Eliminuje małe zaskórniki i rozjaśnia buzię.

4. Dalacin T - chyba najsilniejszy preparat przeciwtrądzikowy, jaki przepisała mi Pani Doktor. Cienką warstwę płynu nanoszę przed snem miejscowo na zmienione chorobowo miejsca.

5. Maść robiona z cynkiem i bizmutem. Stosuję ją punktowo na noc, naprzemiennie z maścią Aknemycin, którą zapomniałam wrzucić do grafiki. Spośród wszystkich sześciu leków, które obecnie stosuję, to właśnie ta jest najbardziej skuteczna.

SUPLEMENTY DIETY

Zastanawiam się nad włączeniem suplementacji witaminy PP i tabletek Ceranova. Niacyna nawilża, działa przeciwutleniająco, zwalcza wszelkie odmiany wysypek i trądziku, natomiast Ceranovę brałam przez 3 miesiące w kwietniu w okresie największych alergii i naprawdę mi wtedy pomogła. Biorąc pod uwagę dobrego dermatologa, trochę żałuję wyprowadzki z Zabrza. Znacie jakiegoś dobrego lekarza na Dolnym Śląsku?
      ♡  
ASK.FM       TWITTER       INSTAGRAM       PINTEREST        BLOGLOVIN' 

Witaj na HR (to taki skrót od hairoutine). Cieszę się, że tu jesteś. Będzie mi bardzo miło, jeśli wyrazisz opinię na temat wpisu. Nie toleruję spamu, krytyki (chyba, że konstruktywnej). Jeśli chcesz wyrazić odmienne niż moje zdanie: droga wolna, tylko proszę, zrób to w sposób kulturalny. Twój komentarz w tajemniczy sposób zniknął? Cóż, najwidoczniej brakuje mi dystansu do siebie! Poniżej masz kilka opcji, na przykład reakcje. Dzięki nim możesz ocenić notkę w skali: zabawne - interesujące - przydatne. Jeśli chcesz udostępnij mój wpis na jednym z portali społecznościowych - Twitterze, Facebooku, Google+ lub na Pintereście.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz